1.Hoe werkt Het platform? Het platform is een huur en abonnementen platform. 2.Welke studio’s werken samen met Het platform voor de films? Door Periscoopfilms. 3.Wat moet ik doen als ik een technisch probleem heb? Als je een probleem hebt en je kunt in ons helpcentrum niet vinden hoe je dit moet oplossen, neem dan contact met ons op. We doen onze uiterste best om je zo snel mogelijk te antwoorden. 4.Met welke browsers en besturingssystemen werkt Het platform? PC Windows 8+ Chrome Mac OSX Yosemite 10.10+ Safari Chromecast Stick (OS 2+) 5.Kan ik ook met een Linux computer gebruikmaken van Het platform? Het besturingssysteem Linux wordt niet door ons ondersteund. 6.Welke kwaliteit zijn de films? De meeste films zijn in HD (High Definition) zijn maar er zijn ook oudere films die niet in HD beschikbaar zijn. We maken gebruik van Adaptive Streaming. Dit houdt in dat Het platform de beschikbare bandbreedte checkt en afhankelijk daarvan de kwaliteit van het beeld bepaalt. Bij een lage internetsnelheid kan het dus gebeuren dat een HD-film op SD-niveau (Standard Definition) wordt afgespeeld. De minimale bandbreedte moet minimaal 1MB/s (8mbit) zijn. 7.Op welke apparaten kan ik Het platform kijken? Je kunt onze films bekijken op je laptop, PC of Macbook, tablet en mobiele telefoons. 8.Bij Chromecast werken de ondertitels niet. Als je een externe Chromecast gebruikt, kun je tijdens het afspelen van de film onderin de menubalk van de player ondertitels selecteren. Dit doe je als volgt: Vanuit de Google Chrome-browser: ·Activeer Chromecast rechts bovenin op onze website. ·Klik op 'cast naar (naam Chromecast)'. ·Klik onderin de menubalk op het ondertitel-icoontje om de gewenste ondertitels te selecteren. Als de mogelijkheid om ondertitels te selecteren niet verschijnt, kan een herstart van je Chromecast een uitkomst bieden. Hier vind je hoe je dit doet: https://support.google.com/chromecast/answer/7021381?hl=nl. 9.Het Chromecast-symbooltje is niet zichtbaar. Wat nu? Soms kan het nodig zijn om je Chromecast te rebooten. Hierna wordt het icoontje weer zichtbaar. Hier vind je hoe je dit doet: https://support.google.com/chromecast/answer/7021381?hl=nl. 10.Het beeld hapert tijdens het streamen van films. Hoe kan ik dit oplossen? Als het beeld hapert of als je schokkerig beeld ervaart, adviseren we je om alle andere actieve, op de achtergrond draaiende programma's af te sluiten. Dit kan de beschikbare bandbreedte beïnvloeden wat de kwaliteit van de stream negatief kan beïnvloeden. Haperend beeld kan óók veroorzaakt worden door een instabiele internetverbinding. Hoe dichter bij de internetaansluiting, hoe stabieler de verbinding doorgaans zal zijn. Het downloaden van films kan een oplossing zijn voor dit probleem. 11.Kan ik films ook downloaden en ze later bekijken? Neen 12.De beeldkwaliteit is niet optimaal, waaraan ligt dit? Het kan zijn dat het een wat oudere film betreft welke niet in HD beschikbaar is. Het kan ook aan de verbinding liggen die niet optimaal is waardoor de film in een lagere resolutie screent. De meeste films zijn in HD (High Definition) zijn maar er zijn ook oudere films die niet in HD beschikbaar zijn. We maken gebruik van Adaptive Streaming. Dit houdt in dat Het platform de beschikbare bandbreedte checkt en afhankelijk daarvan de kwaliteit van het beeld bepaalt. Bij een lage internetsnelheid kan het dus gebeuren dat een HD-film op SD-niveau (Standard Definition) wordt afgespeeld. De minimale bandbreedte moet minimaal 1MB/s (8mbit) zijn. 13.Zijn de films ondertiteld? Alle films die niet in het Nederlands gesproken zijn, zijn ondertiteld. Voor Nederlandse films hebben we helaas nog geen ondertitels voor doven en slechthorenden. 14.Hoe kan ik de ondertiteling aanpassen? Als de film (of trailer) loopt dan vind je in de menubalk van de player (waar je de film ook op pauze kunt zetten) een icoontje waarmee je ondertitels aan en uit kan zetten. Als de film naast de originele gesproken taal, ook meerdere audiostreams heeft, kun je dat aanpassen door de gewenste audio stream aan te vinken. 15.In welke landen kan ik Het platform bekijken? De films van Het platform kun je bekijken in Nederland en België.